Description:

Werewolves are strong, lithe creatures of the dark forests.  Considered to

be the magical combination of a man and a wolf they appear as large beast

like creatures, resembling more of the wolf in them.  The have been obvserved

to walk upright and can easily cover great distances on all fours.  Along

with the physical prowess of the beast comes the limited intelligence of the

creature.  The frenzied mind of the werewolf resembles that of the primitave

predators in Draknor.  Although this creature has rarely been known to

produce specimens of intelligent, the majority of the race consists of

warriors.



Abilities and Traits:

Due to the magical nature of the werewolf, the beast is able to regenerate

at rates much quicker then conventionally allowed.  Spending much of their

time roaming the streets at night, they are naturally able to see in complete

darkness, as well as detect warm-blooded creatures.  Due to their natural

affinity with nature, and their abilities to fight barehanded, werewolves

make great druids and mystics.



History:

There are many conflicting stories as to the origins of Werewolves.  The

most accepted and most likely theory suggests that the first werewolves were

humans who were cursed, by either sorcerers or demons, to live as wolves for

much of their lives.  They would generally take human form at night and

become a wolf during the day.  Being driven from their hometowns, many

werewolves formed packs of their own and after many generations, the human

traits began to disappear, causing them to permanently became bipedal wolves.



              --Ashthran Balshathon, High General of the Draknor Society