=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

                     ==         Clan Pricing        ==

                     ==            System           ==

                     =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

A composed list of the things a clan is allowed to have, and what they will

cost to the clan. This is currently the cost for everything we offer. As more

options become available, this list will be updated. The gods have the right

to change this list at any time. Consult it before working out any values.



ROOMS

=====

10 Free Rooms upon clan creation.

1000 Gems for every room added.

 100 Gems for every clan flag added (indoors, law, etc.)



OBJECTS

=======

Objects are included with room purchases. Each clan is allowed to start with

five objects. To purchase more they must then buy more rooms. Clans will

receive +2 objects for every room they purchase.

 --Note: Donation Pits, Potions, and Portals are not included in this five.

 This is because donation pits are free, and Portals/potions are to

 be purchased seperately.



Clan Potions/Scrolls

These objects default to level 20.

---------------------

 250 - Incremental Purchase Price (250,500,750,1000)

 300 - Up to 3 spells (100/spell)



   Increasing Potion/Scroll Spell Level

   
------------------------------------

   You can increase your spell levels for 150*level.

   --Note: The object level MUST be equal the HIGHEST spell level of the object.



Clan Portals

------------

 500 - Incremental Price (500,1000,1500)



CRESTS

======

1000 - Basic Purchase Fee

1200 - Up to 120 hp/mana/movement (10/point)

1000 - Up to -20 saves (50/point)

 800 - Up to +8 hitroll/damroll (100/point)

 750 - Up to +5 stats (150/point)

 450 - Up to -15 armor class (30/point)

----

5200 Total Gems for MAXED crest



MOBILES

=======

Mobs are free for clans. You get 1 mob for every room you purchase.

--Note: Your first mobile is automatically your healer. Healers will start

        at level 50, and cost 100 gems per level to upgrade to 100.