Description:

Komdon are vicious creatures. They are descended from the large lizards

common to these parts during the First Age. They are large lizard-like

creatures that walk upright on two legs. Their arms aren't very long, but

are very strong. An elongated nose and thick, beady eyes are a common

trait. Thick claws can be found on both their hands and feet.



Traits and Abilities:

Komdons do not like to move except for short intervals.  Their short arms

and legs do not offer them much agility.  Both possess great strength

however.  They are among the strongest of the mid-sized races.  Komdon

naturally can spit a venomous coat onto their weapons, giving them a chance

to poison their prey.  Coming from deep within Draknor, seeing in the dark is

a natural ability.  Their internal poisons make them very resistant to the

poisons of others, but their weak mind is not well protected from intrusion.



History:

Komdon descend from much simpler creatures. At the first of the second

age they began move from underground. This offered them a chance to

attain the knowledge and information available to other surface dwellers.

They quickly began to trade their knowledge of mining and blow the

surface for other information. Since then there has always been a steady

flow of Komdon interested in the surface, though they are not typically

found in mass numbers above ground.



              --Ashthran Balshathon, High General of the Draknor Society