Subject: Barbarians, Mystics, and Occultists oh my!
Date: Tue Jul 17 02:40:23 2007

Warcry command added for barbarians.
 -Warcry Hardening - 56
 -Warcry Rage - 13
 -Warcry Vigor - 31
 -Warcry Guarding - 36
 -Warcry Shout - 67
Warcries skillgroup added (20 - Bar only)
Portal and Nexus can no longer be cast across continents.
Typo in Bone Rot had damage / 2, fixed. - Shaddai
Spirit Leech spell added for Occultists.
Removed: kick, tumbling, strangle, crosscut, shatter, takedown,
 nerve pinch, hand to hand from Martial Arts
 -hand to hand is mystic basics, it is not gone
Made Martial Arts cost 20 instead of 12
Removed dodge, flail, exotic, transportation from Mystic Default
Added tumbling, kick, nerve pinch, parry to Mystic Default

Subject: Barbarians, Mystics, and Occultists oh my!
Date: Tue Jul 17 02:40:23 2007

Warcry command added for barbarians.
 -Warcry Hardening - 56
 -Warcry Rage - 13
 -Warcry Vigor - 31
 -Warcry Guarding - 36
 -Warcry Shout - 67
Warcries skillgroup added (20 - Bar only)
Portal and Nexus can no longer be cast across continents.
Typo in Bone Rot had damage / 2, fixed. - Shaddai
Spirit Leech spell added for Occultists.
Removed: kick, tumbling, strangle, crosscut, shatter, takedown,
 nerve pinch, hand to hand from Martial Arts
 -hand to hand is mystic basics, it is not gone
Made Martial Arts cost 20 instead of 12
Removed dodge, flail, exotic, transportation from Mystic Default
Added tumbling, kick, nerve pinch, parry to Mystic Default

Subject: Barbarians, Mystics, and Occultists oh my!
Date: Tue Jul 17 02:40:23 2007

Warcry command added for barbarians.
 -Warcry Hardening - 56
 -Warcry Rage - 13
 -Warcry Vigor - 31
 -Warcry Guarding - 36
 -Warcry Shout - 67
Warcries skillgroup added (20 - Bar only)
Portal and Nexus can no longer be cast across continents.
Typo in Bone Rot had damage / 2, fixed. - Shaddai
Spirit Leech spell added for Occultists.
Removed: kick, tumbling, strangle, crosscut, shatter, takedown,
 nerve pinch, hand to hand from Martial Arts
 -hand to hand is mystic basics, it is not gone
Made Martial Arts cost 20 instead of 12
Removed dodge, flail, exotic, transportation from Mystic Default
Added tumbling, kick, nerve pinch, parry to Mystic Default

Subject: Tag, and other minor things.
Date: Thu Jul 12 22:15:02 2007

Tail skill added for races with tails.
 -Cannot tail races larger than your own.
no longer see the message "A group member gets behind" if you
 are the only group member, nor will you see it on yourself.
Tag command added
 -Immortals set a tag game, and have the following options: show,
  begin, halt, reset, stop, it.
 -Mortals can only tag players, not mobs or Imms, tag is within
  a single area only.
The rescue command will no longer prevent the ability to backstab.

Subject: Tag, and other minor things.
Date: Thu Jul 12 22:15:02 2007

Tail skill added for races with tails.
 -Cannot tail races larger than your own.
no longer see the message "A group member gets behind" if you
 are the only group member, nor will you see it on yourself.
Tag command added
 -Immortals set a tag game, and have the following options: show,
  begin, halt, reset, stop, it.
 -Mortals can only tag players, not mobs or Imms, tag is within
  a single area only.
The rescue command will no longer prevent the ability to backstab.

Subject: Tag, and other minor things.
Date: Thu Jul 12 22:15:02 2007

Tail skill added for races with tails.
 -Cannot tail races larger than your own.
no longer see the message "A group member gets behind" if you
 are the only group member, nor will you see it on yourself.
Tag command added
 -Immortals set a tag game, and have the following options: show,
  begin, halt, reset, stop, it.
 -Mortals can only tag players, not mobs or Imms, tag is within
  a single area only.
The rescue command will no longer prevent the ability to backstab.

Subject: Resets and Occultists
Date: Sun Jul  8 17:30:50 2007

System handling repop hastened
Experience gained changed a bit, mostly dealing with groups.
I'll watch this over the next couple of days and probably edit it here
and there to get a good system set up.

Some Occultist attack spells:
Nightmare spell added (Occ only)
Bone Rot spell added (Occ only)
Poisonous Darts spell added (Occ only)

Subject: Resets and Occultists
Date: Sun Jul  8 17:30:50 2007

System handling repop hastened
Experience gained changed a bit, mostly dealing with groups.
I'll watch this over the next couple of days and probably edit it here
and there to get a good system set up.

Some Occultist attack spells:
Nightmare spell added (Occ only)
Bone Rot spell added (Occ only)
Poisonous Darts spell added (Occ only)

Subject: Resets and Occultists
Date: Sun Jul  8 17:30:50 2007

System handling repop hastened
Experience gained changed a bit, mostly dealing with groups.
I'll watch this over the next couple of days and probably edit it here
and there to get a good system set up.

Some Occultist attack spells:
Nightmare spell added (Occ only)
Bone Rot spell added (Occ only)
Poisonous Darts spell added (Occ only)

Subject: More Occultist work
Date: Tue Jul  3 17:38:10 2007

Some various fixes and additions:
Rub works as a racial skill now - Shaddai
ospellup added to spellup others (type it alone for syntax)

Occultist Additions:
Added Bone Armor to Protections
Added Skeletal Spike to Retribution
Removed Dirt Kick
Removed Campaign spellgroup
Gave them various Detection and Transportation spells.
Many spells are now easier to learn for Occultists

Subject: More Occultist work
Date: Tue Jul  3 17:38:10 2007

Some various fixes and additions:
Rub works as a racial skill now - Shaddai
ospellup added to spellup others (type it alone for syntax)

Occultist Additions:
Added Bone Armor to Protections
Added Skeletal Spike to Retribution
Removed Dirt Kick
Removed Campaign spellgroup
Gave them various Detection and Transportation spells.
Many spells are now easier to learn for Occultists

Subject: More Occultist work
Date: Tue Jul  3 17:38:10 2007

Some various fixes and additions:
Rub works as a racial skill now - Shaddai
ospellup added to spellup others (type it alone for syntax)

Occultist Additions:
Added Bone Armor to Protections
Added Skeletal Spike to Retribution
Removed Dirt Kick
Removed Campaign spellgroup
Gave them various Detection and Transportation spells.
Many spells are now easier to learn for Occultists